A játék Amgel Easy Room Escape 291 azt kínálja a játékosoknak, hogy újabb menekülést tegyenek a zárt helyiségből. A játék központi szereplője a csapatsport rajongója, különösen azok, ahol a labdák kulcsszerepet játszanak. Ezért a küldetés keretein belüli minden rejtvény és feladat tematikusan kapcsolódik ehhez a sport -attribútumokhoz. A képernyőn a játékos előtt egy szobát kapnak, amelyben a kontrollált karakter található. A felhasználó feladata a helyiségek alapos tanulmányozása. A belső elemek, például a bútorok, a festmények és a dekorációs cikkek közül a rejtvények és rejtvények megoldására, valamint rejtvények gyűjtésére van szükség. Ezeknek a tevékenységeknek a sikeres megvalósítása a rejtett gyorsítótárakat észlel és összegyűjti a benne tárolt tárgyakat. Az összegyűjtött elemeket úgy tervezték, hogy eszközként használják az ajtók megnyitásához és az azt követő kilépéshez a helyiségből. A helyiségek sikeres elhagyásának pillanata jelöli a szint befejezését, és a játékos a játékban felhalmozódik az Amgel Easy Room Escape 291 játékban. Ez a játékmechanika hozzájárul a megfigyelés, a logikai gondolkodás és az információk kötődésének képességéhez, mivel a küldetés minden eleme összekapcsolódik a fő sport témával.